اگر آلرژی دارید، به این نکات در نظافت منزل توجه کنید | سری دوم
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

خطرناک ترین مواد حساسیت زا در حمام ها کپک و کپک است. می توانید رشد سفیدک را با سفید کننده کلر ، پراکسید هیدروژن یا پاک کننده تجاری کپک متوقف کرده و از بین ببرید. همیشه دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و هرگز مواد شیمیایی مختلف را مخلوط نکنید.

برای از بین بردن تجمع کپک ، محلول سه قسمت آب را به یک قسمت سفید کننده مخلوط کنید. با استفاده از دستکش لاستیکی و تهویه مناسب محل ، از یک برس سفت برای پاک کردن مناطق آسیب دیده استفاده کنید. برای گوشه های محکم ، حوله های کاغذی را با محلول سفید کننده / آب اشباع کرده و حوله ها را به قالب بمالید. به آنها اجازه دهید ده تا 15 دقیقه در جای خود باقی بمانند و سپس آنرا مالش داده و بشویید.

برای جلوگیری از رشد کپک اضافی ، هنگام حمام یا دوش گرفتن از فن خروجی استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده ، وان یا محفظه دوش را با حوله خشک کنید. وان ، سرشویی ، سینک ظرفشویی و وسایل توالت را به طور مکرر از نظر نشت بررسی کرده و سریعاً تعمیر کنید.

همیشه حوله ها را آویزان کنید تا در بین موارد استفاده خشک شود. فرشها ، حمامها و پرده های دوش را مرتباً بشویید تا از رشد كپك جلوگیری كنید.

04
از 06
مناطق زندگی
نمای جانبی انسان از جارو برقی کف چوب سخت
Maskot / گتی ایماژ
درست مانند یک اتاق خواب ، در قسمت بالای اتاق شروع به تمیز کردن کنید تا گرد و غبار و مواد آلرژی زا پایین برود و توسط یک جارو برقی یا خلا or گرفته شود.

پنکه های سقفی گرد و غبار و وسایل روشنایی. سپس پرده های گرد و غبار را بکشید و با استفاده از ابزار دستی پرده ها را بشویید یا جارو برقی بکشید. تمیز کردن طاقچه ها و مانتوهای پنجره یا هر سطح افقی را فراموش نکنید. خاکستر یا بقایای موجود در شومینه ها را تمیز کنید.

مبلمان چوبی را پاک کنید تا روکش های گرد و غبار و خلا remove پاک شود. در آخر ، کفهای فرش یا دستمال مرطوب را با جاروبرقی پاک کنید. هر فرش پرتابی را بشویید.

مناطق زندگی باید حداقل هفتگی تمیز شود و بهتر است یک روز در میان فرش را جاروبرقی کنید تا بیشترین آلرژن ها گرفته شود.

اگر گیاهان دارید ، خاک را با سنگهای تزئینی یا سنگ مرمر بپوشانید تا به شما در مهار قالب های طبیعی که می توانند در خاک مرطوب رشد کنند ، کمک کند. گیاهان مصنوعی باید به صورت هفتگی گرد و غبار گرفته و به طور دوره ای دوش بگیرند تا گرد و غبار از بین برود.

به جای استفاده از خوشبو کننده های شیمیایی هوا ، در نظر گرفتن جوشاندن پوست مرکبات یا ادویه جات مانند دارچین و جوز هندی را برای شادابی هوا در نظر بگیرید.

05
از 06
آشپزخانه
آلرژی آشپزخانه
سایمون وینال / تاکسی / گتی ایماژ
آشپزخانه املاک و مستغلات اصلی برای رشد کپک و مدفوع حشرات است. برای جلوگیری از رشد کپک و کپک ، از فن خروجی تخلیه شده برای کاهش رطوبت استفاده کنید. سینک ، یخچال و فریزر را به طور منظم از نظر نشت بررسی کرده و سریع تعمیر کنید.

هفتگی یخچال را تمیز کرده و غذای کپک زده یا کهنه را دور بریزید. مهر و موم درب را پاک کنید ، قابلمه های قطره ای را تمیز کنید و نشت و رطوبت اضافی را پاک کنید. کفپوش ها را بشویید و هرگونه فرش پرتابی را بشویید.

صفحات میز را تمیز کرده و روزانه غرق کنید. ظرف ها را باید بعد از هر وعده غذا با دست شسته و یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید. تمام مواد غذایی باید در ظروف سرپوشیده نگهداری شود و سطل زباله به طور مکرر تخلیه شود تا از فضولات جوندگان و سوسک جلوگیری شود.

حداقل چهار بار در سال ، کابینت ها و کشوها را خالی و تمیز کنید تا خرده ریزها را از بین ببرید.

06
از 06
مناطق ورود و ذخیره سازی
ورود زیبا
چاک اشمیت / گتی ایماژ
یک روش خوب برای کاهش آلرژن ها در منزل جلوگیری از ورود آنها است. حداقل هفته ای با جارو کردن یا شل کردن گرده ، بیرون از ورودی ها را تمیز کنید. از همه افراد خانواده بخواهید قبل از ورود به خانه کفش های خود را دربیاورند. لباس های بیرونی را به جای اتاق های خواب در محل ورود نگه دارید تا گرده گل دور باشد.

برای جلوگیری از رشد کپک ، در اتاق خشکشویی مرتباً نشت واشر را بررسی کنید. بعد از هر بار خشک شدن خشک کن ، فیلتر پرز را تمیز کرده و سپس سطل زباله را خالی کنید. حداقل سه ماهه بررسی کنید تا مطمئن شوید که دریچه خشک کن خارجی تمیز و به درستی کار می کند. هرگز رطوبت خشک کن را در داخل خانه تخلیه نکنید.

زیرزمین ها و محل های نگهداری می توانند مرطوب و غبارآلود باشند. اگر از این فضاها برای نگهداری استفاده می کنید ، از سطل های زباله پلاستیکی درب دار استفاده کنید تا از جمع آوری گرد و غبار و رشد کپک جلوگیری کند.

اگر رطوبت را تشخیص دادید ، از رطوبت گیر برای بیرون کشیدن رطوبت از هوا استفاده کنید. پایه ها و پنجره ها را از نظر نشت بررسی کرده و در اسرع وقت آنها را تعمیر کنید. از فرش دیوار به دیوار خلاص شوید و کفپوش سخت را نصب کنید که به راحتی تمیز شود.





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: